KappAhl och Zalando inleder digitalt samarbete i Europa
KappAhl utökar sin digitala närvaro genom strategiskt samarbete med Zalando
Den svenska modejätten tar ett betydande steg in på den europeiska e-handelsmarknaden
I en betydande expansion av sin digitala strategi har KappAhl Group nu börjat sälja utvalda produkter från sina varumärken KappAhl och Newbie på Zalandos e-handelsplattform. Satsningen omfattar åtta europeiska marknader och markerar en viktig milstolpe i företagets digitala transformation.
Lanseringen, som inleddes i slutet av 2024 i de nordiska länderna och Polen, har nu utökats till att omfatta även Tyskland, Belgien, Nederländerna och Österrike. Sortimentet inkluderar utvalda kollektioner från både Newbie och KappAhl, med fokus på dam-, herr- och barnmode.
”Vi har fått en flygande start och nått många nya kunder på de marknader där vi har närvaro på Zalandos plattform,” säger Therese Larsson, ansvarig för Third Party Sales på KappAhl Group. Hon understryker särskilt möjligheten att nå nya kundgrupper som tidigare inte haft tillgång till fysiska KappAhl-butiker.
Zalando, med sina 50 miljoner aktiva kunder, erbjuder en betydande tillväxtpotential för KappAhl. Fabio Baum, General Manager Nordics & Benelux på Zalando, framhäver särskilt Newbies betydelse för plattformens barnsortiment: ”Att introducera KappAhl Groups varumärken med så starka arv ökar vår plattforms attraktionskraft och stärker våra kundrelationer.”
Samarbetet representerar en strategisk satsning för att stärka KappAhls digitala närvaro och nå ut till en bredare europeisk kundkrets. Med denna expansion tar företaget ett viktigt steg i sin målsättning att bli en ledande aktör inom digital modehandel i Europa.
Publicera kommentar